RAKET 95

Generelt kartingprat

RAKET 95

Innlegg Utlogget for godt ! » 30 Apr 2010, 18:51

Stian skriver

" Vi i Stian Sørlie Motorsport har i dag fått bekreftet av NBF at det absolutt ikke er lov til å kutte i dekselet på tenning siden av Raket 95.
For noen er dette et problem da motoren tar borti stolstagene. NBF sier da at dette må du selv sørge for å modifisere på karten din.

For de som alt har skåret i plasten, må dere få fatt på et nytt deksel før helgen, for NBF gjorde det klart at teknisk vil ikke godta dette til helgen.
Dette gjelder også for Sverige"

Hva er logikken i dette ?
Om motoren ikke passer så skal man modifisere rammen i stedet for et plast deksel ?
Har Dissimilis overtatt styringen her ??? Eller har Brudli kommet tilbake fra Spaina :lol:

Helt latterlig iallefall !
Utlogget for godt !
Medlem

Re: RAKET 95

Innlegg IBrudeli » 30 Apr 2010, 19:41

He-he. Ja, jeg er tilbake i Norge fra Kypros en periode på noen uker for et jobbprosjekt. Samtidig tenkte jeg å lage litt bøll for karting i Norge :twisted:
Neida, spøk til side..... Dette har nok sin forklaring i at homologert utstyr skal være som homologert og ikke med Petter Smart og Reodor Felgen-løsninger.
Vi gikk en runde med dette i fjor, og mange synes det var bra å stramme inn litt så det ble mer likt for alle. Jeg tror ikke du led noen overlast heller, Terje.
NC-rundene ble ellers preget av clutch-logging utover i sesongen. Noe som vi også kommer til å se i år. Litt synd egentlig siden det beslaglegger så mye ressurser i teknisk, spør dere meg. Jeg sier som Rune Rødset: Følg reglementet, så skal dere se at det går bra, lell.

Lykke til med sesongen.

MVH
Ingolf Brudeli
IBrudeli
Medlem

Re: RAKET 95

Innlegg royes » 04 Mai 2010, 22:05

Kan bare komme med en opplysning her.
Jeg kjøpte Raket 95 av Gravdal motor og da hadde de fått laget til en brakett som funket slik at vi fikk flyttet ut motor ca 1,5 cm.
Da var det plass.
Hilsen R Sletvik
royes
Medlem

Gå til Karting Generelt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest